b a (r) n b r y t a n d e

En ba(r)nbrytande blogg om ofrivillig barnlöshet och vanlig hederlig ångest

En present

Kategori: Barnlöshet

När vi misslyckades med frysförsök nummer två i höstas var det nattsvart. Jag blev skogstokig. Det första jag gjorde var att köpa en flaska mousserat vin. Det andra, en present till vår bebis. Bebisen hade förvisso bestämt sig för att inte dyka upp riktigt än men det stoppade inte mig. Jag var så innerligt trött på att köpa presenter åt alla andras barn än mitt egna. Hittade tre små glassar i trä i stadens prylbutik. Eftersom jag inte är mycket för plast har jag alltid tänkt att trä är just det våra barn kommer leka med. Konstig sak att tänka på men här hemma ligger dem nu. Tre små glassar. Hittar jag de perfekta träbullarna, ja då köper jag dem också.
Kommentera inlägget här: