b a (r) n b r y t a n d e

En ba(r)nbrytande blogg om ofrivillig barnlöshet och vanlig hederlig ångest

Att vara ärlig

Kategori: Livet

Det har både från mig men främst från min man varit endel hemlighetsmakeri kring vår barnlöshet. Han är väldigt privat av sig och jag är kanske något av en motsats. Enhel del människor i vår absoluta närhet samt endel andra är införstådda med vår situation. Jag anser att det varit både till vår fördel och nackdel. Med min öppenhet har kommit en förväntan från min sida. En förväntan som har varit omöjlig många gånger att leva upp till som nära vän/familj. 
 
Nu dagdrömmer jag ofta. Jag tänker mycket på när vi blir gravida. När barnet är här. Längtar så mycket efter att i den trygga situation jag då befinner mig i få besvara frågor kring vårt barn med brutal ärlighet. 
 
Att tala om att få sitt barn kan ta plågsamt lång tid. Även när du bestämt dig vara redo för ett. Att väntan kan sätta den finaste kärleksrelation på prov. Och vänskap. Att du ibland inte vet hur du ska ta dig igenom en morgondag för dagen idag vill aldrig ta slut. Jag ska berätta om tiden. Tiden som stod still samtidigt som åren for iväg. Hur tårar till slut inte längre fanns. 
 
Jag längtar så efter den dagen. Önskar jag hade haft modet redan idag. 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-04-23 | 22:28:25

    Va stark och modig du är! Jag har själv 2 barn och jag hoppas att ni snart har en egen skatt att njuta av <3

Kommentera inlägget här: