b a (r) n b r y t a n d e

En ba(r)nbrytande blogg om ofrivillig barnlöshet och vanlig hederlig ångest

Krigsföring

Kategori: Barnlöshet

Han förklarar krig. "Nu går vi in i krig" säger han. 
 
Mensen är på gång. Röda fläckar i trosorna. Avgrunden är så nära. Då tar han kommando. Leder truppen. Vi ger inte upp. Alla andra kan dra åt helvete. Vi ska besegra detta öde med vår sista ammunition. Vi ska segra. Ja, det är orättvist. Det är fel. Det är så fel att vi är här. Men då skiter vi i hur lång tid det tar. Fuck tiden. Framtiden. 
 
Embryoglue, ska vara en starkt vapen. Så vi börjar där. Jag vill ha EmbryoGlue och två embryo insatta nästa gång. 
 
Det är ett krav. För vi är i krig. 
 
Och jag är beredd. 

KOMMENTARER:

  • Karin säger:
    2015-04-10 | 22:53:05

    Är det din mans uttryck att ni är i krig? Vad underbart uttryckt på något sätt! Missförstå mig rätt <3 men att vara i krig är ju också att mobilisera sig, att ni är ett team, ni är starka, ni är ett mot världen. Vad fint att han leder, kämpar, orkar, hoppas... När du inte orkar! ( känner så väl igen känslan!) all energi till er och må ni vinna ;) kärleken övervinner. Nä nu är det er tur! Förresten det där " limmet" har jag bara hört talas om, vad är det? Vet du mer? Hur används det? Nyfiken.

  • Karin säger:
    2015-04-10 | 22:54:15

    Som sagt saker kan tolkas konstigt i text: jag är alltså absolut inte för krig på något sätt... Men det var kraftfullt uttryckt och i det ligger en styrka

Kommentera inlägget här: