b a (r) n b r y t a n d e

En ba(r)nbrytande blogg om ofrivillig barnlöshet och vanlig hederlig ångest

Den hemska avundsjukan

Kategori: Sorg

Det värsta med att vara ofrivilligt barnlös är den hemska avundsjukan. Det drabbar säkert inte alla men mig har den haft i ett järngrepp. Människor, okända som kända, springer om en i bebisverkstaden. Jag har aldrig i mitt liv sett så mycket höggravida kvinnor som under dessa tre åren. Bebisarna är inte värst. Det är två åringarna. De underbara små två åringarna som tultar omkring. De vill absolut inte sitta i vagnen och pekar på allt. Ondast gör det när de pekar på mig och ler det gulligaste leende man kan tänka sig. Nästan lika fruktansvärts är det när man möter grabbar i tidiga tonåren med sina mammor. Kanske är det lite ocoolt att gå runt med sin morsa men eftersom mamman är världens skönaste tillbaka tycker inte tonårsgrabben att det hela är helt förfärligt. De har till och med kul och skrattar.
 
Då blir jag så avundsjuk att jag dör.
 
 
 
Kommentera inlägget här: