b a (r) n b r y t a n d e

En ba(r)nbrytande blogg om ofrivillig barnlöshet och vanlig hederlig ångest

Direkt ur livet

Kategori: Livet

En äldre man kom in på jobbet i december. Vi börjar samtala. Han berättar om sin viktminskning. Han säger att hans fru precis har gått bort. Orkar inte ta in att denna fina man har förlorat sin bättre hälft nyligen. När det är dags för mannen att gå säger jag "du får rådfråga barnen". Han svarar "det blev tyvärr inga barn".

Jag vill dela min historia med honom men väljer att låta bli. Situationen tillåter inte det där och då. Tusen gånger bad jag om ursäkt. Han sa han tyckte om mig. Att det inte gjorde något. Ändå ville jag bjuda hem denna herre till mig. Kanske dricka konjak eller whiskey. Prata om livet. Jag vill att han ska veta att han inte är ensam. Jag vill inte vara ensam. Måste få veta att han tillsammans med sin framlidne fru hade ett fantastiskt liv. Vi måste avsluta med något annat än sorgen. 
 
Det blev tyvärr inga barn.
 
Det duger bara inte.
 
 
Kommentera inlägget här: