b a (r) n b r y t a n d e

En ba(r)nbrytande blogg om ofrivillig barnlöshet och vanlig hederlig ångest

Skyldig livet

Kategori: Livet

Det är inte så nattsvart idag.
 
Jag vet inte om det är för det faktum att min mans äldsta hund är så pass dålig att vi nu tagit ett beslut att ta bort honom. Det är husse och hund i femton år. Från valp, flickvänner, plugg, lägenheter, jobb. Nu är det snart över. 
Eller för det faktum att jag trillat över cancer bloggar. Där unga människor lämnat efter sig respektive och barn. Eller för att vi såg "Djurambulansen" igår på TV. Eller för att filmen "John Wick" började med att han begravde sin döde fru. 
 
Men igår låg jag på hans arm en hel film. Vi sa fina saker till varandra. Visade vårt beroende. Satte i perspektiv. Säger usch. Kramar varandra hårdare. 
 
Jag är skyldig att leva livet. Jag är skyldig alla dem som inte fick möjlighet att välja. 
 
Amen.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2015-01-23 | 08:10:03

    Hej,

    Du skriver så vackert om det svåra och jag önskar av hela mitt hjärta att allt ska gå väl för dig/er.

    Är inte i samma situation som du och vet inte hur jag halkade in på din blogg... Men jag berörs sååå av din text och dina tankar.

    Stor kram från en läsare

  • Emilie säger:
    2015-01-23 | 10:22:15

    Du skriver väldigt vackert. Jag berörs. Av dina ord och känslor. Kommer följa dej i din resa till baby. Jag är väldigt intresserad av fertilitetsfrågor eftersom jag är sjuksköterska med önskan om att få jobba med ivf osv. Håller mina tummar för er!

Kommentera inlägget här: