b a (r) n b r y t a n d e

En ba(r)nbrytande blogg om ofrivillig barnlöshet och vanlig hederlig ångest

Stolpe ut

Kategori: Livet

Att sikta på öppet mål men ändå skjuta stolpe ut. En miljontrettiofem gånger. 
 
Jag kan inte säga att jag bröt ihop och dog när gynekologen sa "misstänkt endometrios". Jag hade ont efter titthålsoperation men var på benen efter två dagar. Jag kan inte heller påstå att nedregleringen och hormonsprutorna påverkat mig jättemycket mer än att jag är skitdålig på att passa tider. Jag fick en kbt-terapeut efter första året som jag ville lämna min man för och gifta mig med. Väntetiderna har aldrig varat för evigt. Läkarna har varit bra. Sjuksköterskorna bättre. Äggen har varit många. Befruktningen gått bra. Till frysen har vi fått. Återföringarna har gått på fem minuter. Lagom kissenödig har jag varit varje gång. Familjen har varit stöttande. Vännerna har jag kvar. Vid årsskiftet innefattades vi av de nya lika ivf reglerna och vi fick fler landsstingsfinansierade försök.
 
Vi är så lyckligt lottade. 
Ändå hade det varit skönt om bollen velat gå i mål.
 

KOMMENTARER:

  • Karin säger:
    2015-05-18 | 18:27:17

    Verkligen! Kram till dig! <3 jag känner igen mig i det du skriver... Du är inte ensam .... Ta hand om dig!

Kommentera inlägget här: