b a (r) n b r y t a n d e

En ba(r)nbrytande blogg om ofrivillig barnlöshet och vanlig hederlig ångest

Bara tio veckor kvar

Kategori: Gravid, Livet

Jag ligger och stirrar på magen. Han rör sig något otroligt där inne. Jag tänker att det är så lustigt att jag bara för ett par dagar satt i hans färdigställda rum och grät och skrek omvartannat. Då hade jag inte känt han tydligt på någon dag och var helt övertygad om han dött därinne i mig. Den ångesten var så påtaglig och alldeles förfärlig.
 
Nu omfamnar jag min mage med båda händerna. Jag har en bebis i min mage. Han är ca 38 cm och väger runt 1,5kg. Jag förstår det fortfarande inte. Ingen av oss förstår. Jag försöker vara tacksam och glad men ibland äts jag upp av rädslan över att något ska gå fel. Det viktigaste är att vår kille mår bra. Låt han må bra. 
 
Något annat som totalt golvat mig under de senaste veckorna är den kärlek vi visar varandra här hemma, jag och min man. Vi omfamnar varandra dagligen och längtar efter varandra så fort vi inte ses. Varje vaket ögonblick tänker jag på vilken fantastisk far han kommer bli. För lite sen pratade han om att bygga ut huset och jag förstod på riktigt hur länge han faktiskt väntat på detta. Jag drömmer ofta om att få kunna ge han mer än ett barn. Jag vet att det får förbli en dröm, just nu. Jag är upp över öronen förälskad i denna man. Han är helt klart det bästa som hänt mig. Jag är så stolt över det vi har och hur hårt vi fått kämpa bevisar bara hur stark vår kärlek är. Mitt lyckligaste ögonblick kommer bli att få se min son i armarna på sin pappa.
 
Bara tio veckor kvar. 

KOMMENTARER:

  • Susanna säger:
    2015-10-02 | 18:21:11
    Bloggadress: http://vilsen5.wordpress.com

    Mysigt att du och mannen är som nykära igen. Den där rädslan att det är för stilla i magen eller att falla på målsnöret kommer över mig också då och då. Jag tror att det är något som drabbar de flesta men därmed menar jag inte att det är lätt att hantera. Håller med dig om att det är svårt att förstå att det är på riktigt. Kram

Kommentera inlägget här: