b a (r) n b r y t a n d e

En ba(r)nbrytande blogg om ofrivillig barnlöshet och vanlig hederlig ångest

Tårar på ett apotek

Kategori: Gravid

Jag har spenderat exakt 26 min och 707kr på apoteket. Jag har omsorgsfullt plockat ut diverse hudvårdsprodukter till mig och till bebis. Jag färgkoordinerade allt som köptes så det ska passa fint i necessären. Bebis är beräknad om 41 dagar. Jag tror vi slipper vänta sålänge. 

Jag förstår att alla mammor och pappor längtar efter sitt barn men när man väntat så länge som vi inbillar jag mig att även de små känslorna förstärks. Jag fick tillexempel svälja tårar när jag valde ut blöjkräm idag och när tanten på fiket sa "här är det någon som är höggravid!" då ville jag gråta så mycket.

Hon pratar om MIG. JAG väljer bebissaker, JAG har börjat packa bbväska. Jag?! Jag ska bli mamma.
Jag har aldrig varit lyckligare och därför har rädslan bara förstärkts med tiden. Avskyr känslan som ofta lamslår mig. Då tar vi tillsammans djupa andetag hemma och säger högt "vad vi vet är allt bra". 

Allt är bra. Och jag är 707kr fattigare. 

KOMMENTARER:

  • AnnSofie säger:
    2015-11-06 | 17:16:04

    Har följt din blogg ett tag. Känner igen mig i så mycket som du skriver. Vi har längtat i 4 år, på vårt 4:e IVF försök fick vi för första gången se ett plus. Vilken lycka blandat med rädsla. Nu har vi vår tjej hos oss. Våga tro på att det ska gå hela vägen och våga njuta av vägen som är kvar. Våga tillåta dig att vara lycklig och stolt över magen, det tyckte jag var det svåraste när man sett sig utanför 'alla' andras gravidlycka i flera år. Snart har ni er guldklimp hos er!

  • AnnSofie säger:
    2015-11-06 | 17:16:37

    Har följt din blogg ett tag. Känner igen mig i så mycket som du skriver. Vi har längtat i 4 år, på vårt 4:e IVF försök fick vi för första gången se ett plus. Vilken lycka blandat med rädsla. Nu har vi vår tjej hos oss. Våga tro på att det ska gå hela vägen och våga njuta av vägen som är kvar. Våga tillåta dig att vara lycklig och stolt över magen, det tyckte jag var det svåraste när man sett sig utanför 'alla' andras gravidlycka i flera år. Snart har ni er guldklimp hos er!

  • AnnSofie säger:
    2015-11-06 | 17:17:01

    Har följt din blogg ett tag. Känner igen mig i så mycket som du skriver. Vi har längtat i 4 år, på vårt 4:e IVF försök fick vi för första gången se ett plus. Vilken lycka blandat med rädsla. Nu har vi vår tjej hos oss. Våga tro på att det ska gå hela vägen och våga njuta av vägen som är kvar. Våga tillåta dig att vara lycklig och stolt över magen, det tyckte jag var det svåraste när man sett sig utanför 'alla' andras gravidlycka i flera år. Snart har ni er guldklimp hos er!

Kommentera inlägget här: