b a (r) n b r y t a n d e

En ba(r)nbrytande blogg om ofrivillig barnlöshet och vanlig hederlig ångest

Till framtidens gravida vänner

Kategori: Familj/vänner

Kära älskade vän, 
 
Var inte rädd. Jag blir inte arg.
 
I min egna sorg är det för mig en tröst att du nu lyckats. Jag vill att du ska slippa känna rädsla och oro. Var trygg i att jag finns här. Det finast som kan hända har hänt. 
 
Jag vet att du kommer bli en underbar mamma. Du är en fantastisk person. 
 
Det kommer komma dagar när jag är avundsjuk på dig. Önskar att jag hade varit du. De kommer dagar som vi inte kan dela med varandra. Du vill prata om framtiden. Jag vet inte om min framtid. Då har vi kanske svårt att hitta varandra. Vänd dig då, min vän, till andra vänner som du litar på och förstår dig. Håll inte tillbaka för min skull. Vi kommer ses igen. 
 
Känn aldrig att jag inte älskar dig. Att jag inte är lycklig för din skull. 
Ibland förmår jag bara inte att ringa och säga det. 
 
Men jag tänker på dig. 
Alltid din vän, 
 

KOMMENTARER:

  • J säger:
    2015-02-14 | 08:00:28

    Vill bara säga hej. Jag har sträckläst dina ord i en halvtimme och känner att det skulle kunna vara jag själv på andra sidan bloggen. Kram

  • Antonie säger:
    2015-03-13 | 18:36:42

    Jag ramlade in på din blogg och läste det här inlägget. Vad fint. Så känner jag också. Jag orkar inte alltid vara glad och lycklig för andras skull, fast jag är det. Det måste jag också skriva ett inlägg om… Så att alla vet att jag är det fast jag inte alltid förmår att visa det.
    Kram

  • Ebba säger:
    2015-04-02 | 13:51:03

    Fantastiskt bra skrivit!
    Vi har just gjort vårt första IVFförsök som inte gick bra. Sjukt jobbigt. Känner igen mig i så mycket av det du skriver.

Kommentera inlägget här: