b a (r) n b r y t a n d e

En ba(r)nbrytande blogg om ofrivillig barnlöshet och vanlig hederlig ångest

De många graviditetssymptomen

Kategori: Barnlöshet

Alltså, i tre år har jag på riktigt varje månad tänkt att "nu händer det". Inte konstigt man lider av utmattningssymptom. 
 
Här kommer några av mina vanligaste graviditetssymptom
 
- Viktuppgång
Säkert vanligt något senare i graviditeten. Inte fullt så mycket i vecka 4
- Ont i höger äggstock
Smärtan vandrade från vänster till höger efter att läst på internet att högra är det vanligaste
- Ömma bröst
Det kan vara så att jag har klämt mer på mina tuttar de senaste åren än vad min man gjort
- Metallsmak 
Som att ha en tesked i munnen en längre tid
- Menstruation
Rikliga blödningar är nog mer ovanligt än vanligt
Illamående
 Har lyckats framkalla kväljningar med tandborste
- Humörssvängningar
Alla skratt, alla tårar, alltid har det varit ett tecken jag velat se. Min man har aldrig sett någon skillnad. Han menar att jag alltid varit instabil.
 
Men en av mina absoluta favoriter måste nog ändå vara tandvärken. Jag var så gravid den månaden att tänderna bokstavligen talat höll på att trilla ur mun. Så gravid ända till bim sen försvann värken i samma ögonblick mensen kom. 
 
Tänk att den starka längtan efter barn kan få kroppen att lyda minsta vink när det kommer till symptom. Min magkänsla däremot, den har aldrig varit fel. Den har alltid sagt. Inte denna månaden heller. 

KOMMENTARER:

  • Den Långa vägen säger:
    2015-01-18 | 06:55:01
    Bloggadress: http://www.denlangavagen.se

    Känner så väl igen mig på det du skriver.
    Alla dessa tecken som man kan inbilla sig själv i flera dagar att man känner. Jag tror jag har klämt på mina bröst så mkt runt att de blivit kroniskt ömma nu, bara för att jag vill känna den ömmande känsla alla gravid pratar om.
    Jag är så hoppfull trots att jag vet att det inte tagit sig att min spänner sig och mensen försenas av bara det.
    För de månader vi inte har försökt har mensen kommit exakt när den ska..
    Konstigt hur kroppen påverkas av hjärnans signaler på det viset.
    Vi får hålla tummarna att detta är vårat år. Detta året är det vi som ska fira jul med bebis!

  • anna säger:
    2015-05-20 | 21:26:24

    Här läst i kapp din blogg som är DEN bästa jag läst någonsin!! Målande igenkännande beskrivningar som får mig att både skratta och gråta!! Du borde skriva en bok om detta, jag kommer köpa den!!

  • Mia säger:
    2015-06-20 | 21:25:39

    Jag håller med föregående: underbar blogg med beskrivningar som känns ner i hjärteroten. Mycket läsvärt!!

Kommentera inlägget här: