b a (r) n b r y t a n d e

En ba(r)nbrytande blogg om ofrivillig barnlöshet och vanlig hederlig ångest

Min man

Kategori: Familj/vänner

Igår kväll när vi skulle sova. Han knuffar över mig på min sida. Paniken han känner när vi ligger sådär nära. Jag är så trygg. Helt i ovetskap om hans bökande för att äga sina centimetrar. 
 
Då kom jag på vad jag längtar efter med att bli gravid. Att bli beskyddad. Hanen har befruktat honan. Hur han beskyddar mig likt ett argt lejon. Jag får inte falla. Ingen får komma för nära. Hur han ringer flera samtal om dagen för att försäkra sig om att vi mår bra. Öppnar dörrar, hjälper med jacka, ger fotmassage. Hur han håller sin gravida kvinnas hand. Klappa på magen, viska, pussa, smeka. Så fotar vi vecka för vecka. Höra när han skryter med svartvita ultraljudsbilder. Se hans leende. 
 
Jag vill se någon annat än ständig oro i hans ögon. 
Snälla, han förtjänar det så. 
Kommentera inlägget här: