b a (r) n b r y t a n d e

En ba(r)nbrytande blogg om ofrivillig barnlöshet och vanlig hederlig ångest

På en kundtoalett

Kategori: Barnlöshet, Familj/vänner

Påväg hem i lastad bil, till bredden fylld med människor och diverse skidutrustning måste vi stanna till för spruta. Alla är underrättade och trots många timmar i bil gör ingen ansats till att börja gnälla över det korta stoppet. De vet vad som står på spel. 

Jag smugglar paketet under jackan och sedan promenerar han och jag in på McDonalds toalett. Jag fnissar vid tanken att säkert någon av gästerna tycker det är opassande att ligga på en kundtoalett. Om de bara visste. Jag torkar av handfatet och inser att jag aldrig med papper kommer få området ens i närheten av vad man kallar sterilt. Upp med tröja. Han kollar luftbubblor likt varje kväll. Någonstans har någon någongång sagt att man kan dö av luftbubblor vilket gör att jag i två sekunder efter varje injektion tror att jag ska ramla ihop. Jag sätter den oförskämt långa nålen strax vid naveln och trycker försiktigt. Den enda gången det svider till är när nålen ska ut igen. Vi är klara på fyra minuter. Pussar varandra och påtalar att vi känner oss som två pundare. Rätt cool känner jag mig när jag trotsat ödet. Vi är igång trots allt. Ännu coolare tycker jag att jag är när jag tänker på vad sjuksyster sa över telefon tidigare i veckan. "Du får inte åka alpint, bara längd". Jag hade min bästa skiddag den dagen. 

Snart dags för äggplock. Snälla gode Gud, ge mig ett par ägg. 

KOMMENTARER:

  • Emilie säger:
    2015-07-08 | 21:47:16

    Du dör inte av luftbubblor i en spruta som ges i huden. Däremot ska inte för mycket luft in i blodkärlen men det krävs en hel del. Tack för bra inlägg. Du skriver så bra!

Kommentera inlägget här: