b a (r) n b r y t a n d e

En ba(r)nbrytande blogg om ofrivillig barnlöshet och vanlig hederlig ångest

Att fortsätta kämpa

Kategori: Sorg

Vi har oändligt många diskussioner här hemma. Vi är så olika, han och jag. Det som för honom är en självklarthet är för mig en känslomässig brottningsmatch. Rond efter rond. Jag plågar mig. Han avskyr när jag plågar mig. När jag ligger på golvet, ledsen för att jag fallit längre bak i kön till barnbiljetten. När jag skriker eller ännu värre inte skriker alls. När jag blir helt tyst. 

Det är inte möjligt för mig längre att bita ihop. Jag gråter överallt. På bussen, när jag handlar mat, när det är stjärnklart, efter att önskat min favoritkund en trevlig helg. Jag bävar efter frågan "hur mår du?" men längtar efter den så mycket att det gör ont. 

Jag drömmer om att upplösas, sluta existera. Livet gör för ont men jag förstår att detta bara är början. Jag tänker inte fly. Jag tänker kämpa. 

Jag vs Livet 1-0 




KOMMENTARER:

  • Libra säger:
    2015-03-24 | 16:09:29
    Bloggadress: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

    En stor kram till dig!
    Har du någon pratkontakt? Det är väldigt bra att ha mitt i allt kämpande. För ibland vill man inte belasta sin andra hälft med allt. Det kan vara svårt för dem att förstå fullt ut.

    Ta hand om dig och maila mig gärna om du behöver stöd!

  • Emelie säger:
    2015-03-24 | 21:56:10

    Många kramar till dig! 💕

Kommentera inlägget här: