b a (r) n b r y t a n d e

En ba(r)nbrytande blogg om ofrivillig barnlöshet och vanlig hederlig ångest

Förbjuden plats

Kategori: Barnlöshet

Häromdagen smög jag omkring på KappAhls barnavdelning. Jag känner en sådan längtan ända in i hjärtroten där. Samtidigt är jag livrädd för att bli påkommen. Känslan av förbjuden plats infinner sig. Jag väntar inte barn. Det är bara riktiga mammor som får vara här. 

Ville köpa något symboliskt att ha med mig inför starten av IVF2. Något att hålla i handen. Samma något skulle jag plocka fram efter tusen timmars värkarbete. När vi luktar på nyfödd bebis som äntligen kommit efter år av längtan. Det skulle kännas så fint. 

Jag brast ut i tårar. Skyndade ut. Stannade på gatan utanför. Tänkte att det var verkligen inte såhär det skulle bli i livet. 

Jag försöker igen i nästa vecka. Kanske en tisdag förmiddag. När gatorna fortfarande är tomma på folk. 

Kommentera inlägget här: