b a (r) n b r y t a n d e

En ba(r)nbrytande blogg om ofrivillig barnlöshet och vanlig hederlig ångest

Att längta tills man tröttnar

Kategori: Barnlöshet, Gravid

Under den tiden vi försöke få barn sökte jag mycket information på nätet. Jag läste in mig på föräldraledighet, bebis utveckling fram till ett års ålder, graviditetsbesvär, förlossningar m.m Jag planerade också vårt barns rum och alla saker vi måste köpa. Sökte i timmar efter perfekta små bebiskläder. Sådär höll jag på. I tre år. Trots det att vi misslyckades gång på gång fortsatte jag med att planera för vårt framtida liv med barn. Ibland gjorde det mig ledsen men oftast skänkte det tröst att sitta där med surfplattan tryckt under näsvingarna. 

Det mycket märkliga som sen hända när vi äntligen blev gravida var att jag tappade allt intresse för det där surfandet gällande bebis. På skoj en kväll sa jag till min man att han kunde göra iordning bebisrummet en helg medans jag reste bort. Han blev eld och lågor. Nu i v.28 har han satt igång med sitt projekt och trots det att allt är tänkt att vara en överraskning kan han oftast inte hålla sig utan delar med sig av små detaljer. 

Jag är bara glad och tacksam för att han vill ta över allt det praktiska när jag tappat all den lusten. Jag vet också att han längtat lika mycket efter en bebis som jag och då är det extra fint att han ska få inreda ett rum till sitt väntade barn. 

Jag längtar förstås också. Det är bara det att jag längtat så länge att jag nästan inte orkar tänka mer. 



KOMMENTARER:

  • Annabanana säger:
    2015-09-15 | 21:40:21

    Åh vad du satte huvudet på spiken där. Efter så pass lång tid som vi också försökte är det som att energin inte finns kvar nu när det väl gäller. Det i kombination med att jag på ett sätt fortfarande tror att vi fortfarande inte har lyckats, att det liksom inte överhuvudtaget är dags att sätta igång med något än.

Kommentera inlägget här: